brazilie2012.reismee.nl

Bedankt !

'Als je iets wilt, spant de hele wereld samen om je daarbij te helpen'

Paulo Coelho Braziliaans schrijver

Lieve mensen,

Met dankbaarheid en met veel plezier kunnen wij terug kijken op 3 weken werken én feestvieren samen met de kinderen en medewerkers van woonboerderij Sitio Shalom!

Wij hebben een geweldige tijd gehad en hebben weer veel te vertellen! Onze verhalen zult u in de wandelgangen dan ook wel horen, maar wat wij hebben kunnen en mogen doen met úw geld, úw oranje artikelen, úw cadeautjes voor de kinderen en niet te vergeten met úw ‘oude' laptop leest u hieronder. Ik kan mij zo voorstellen dat u hiernaar wel benieuwd bent.

Van uw geld werd voor de verfklussen o.a. gekocht: kwasten, verfrollers, verfbakjes, schuurpapier, terpentine, speciale witte verf om de lijnen van het voetbalveld weer wit te krijgen, gele verf voor het volleybalveld en groene verf voor de tribune. Voor het speeltoestel was er rode, blauwe, groene en gele verf nodig en om de betonranden langs de looppaden weer wit te krijgen werd er witte betonverf gekocht.

Voor één woonhuis, wat in zéér slechte staat verkeerde en hard nodig was aan een opknapbeurt, was nodig voor de buitenkant masa (een soort plamuur) om de gaten mee te dichten en perzikroze verf om het weer mooi te laten zijn. Voor 3 slaapkamers was nodig witte verf en rode steen verf was nodig voor het plafond van de badkamer.

Voor de buitenkant van de eetzaal en de kantine moest er ook verf komen o.a. wit, lichtgeel en donkerbruin.

Naast alle schuur - en schoonmaakwerkzaamheden en de verfklussen hebben wij ook nog leuke dingen mogen doen met de kinderen. Zoals uiteten gaan bij een plaatselijk restaurantje. De kinderen mochten daar kiezen uit het eten van een pizza, broodje hamburger, tosti of patat en dronken hierbij limonade naar keuze. De rekening (alleen die van de kinderen!) Betaalden wij met het geld van u! Niet alleen de kinderen genoten van dit uitstapje maar ook wij bij het zien van de glimmende pretogen en de gretige handen die alles naar binnen stopten!

De laatste avond van ons verblijf hebben wij nog voor zo'n 35 kinderen wel 200 pannenkoeken gebakken waarvan er geen één is overgebleven! De ingrediënten kochten wij van uw geld inclusief 2 nieuwe koekenpannen!

Eveneens werd van uw geld door ons ook nog eens voor ieder woonhuis (5 in totaal) een sapcentrifuge, snelkookpan en een DVD speler aangeschaft. U kunt begrijpen dat de kinderen met dit laatste erg blij waren!

Ook is er geld gegaan naar de afkickkliniek (opening 26 juli jl.) in Rio de Janeiro. Voor aanschaf van nieuwe folders o.a. en ander PR materiaal.

Uw geld was ook nodig voor het grote feest i.v.m het 20 jarig bestaan van de woonboerderij in Pequeri. Dit feest werd gevierd op 4 augustus jl. De kinderen werden getrakteerd op een heerlijk stuk taart en konden zich vermaken op een luchtglijbaan en trampolines.

Maar liefst 13 laptops! Hebben wij mogen overvliegen waarvan er 5 in Rio de Janeiro zijn achtergebleven (voor op kantoor en de afkickkliniek) en 8 op de woonboerderij!

Men is druk doende om nu alle laptops aan te sluiten en werkende te krijgen zodat de kinderen maar ook het personeel er optimaal gebruik van kunnen gaan maken!

Héél veel ‘oranje' artikelen hebben wij van u gekregen en meegenomen. Deze hebben wij allemaal verdeeld onder de kinderen. Niet alleen zij waren hiermee blij, ook volwassenen stonden er graag voor in de rij!

Van de gekregen wol hebben wij met vingerhaken meters lange slingers weten te maken waaraan wij ook nog eens ‘oranje' artikelen hebben gehangen en hier het feest terrein mee hebben weten op te vrolijken. Na afloop van het feest mochten de kinderen de slingers ‘plunderen' wat dan ook gretig werd gedaan. Niet alleen door de kinderen maar ook de volwassenen deden hier net zo hard aan mee! Hoe blij kun je wezen met iets kleins! ?

En alle andere kleine cadeautjes door u gegeven zoals; zelfgemaakte pennenzakjes, potloden, balpennen, boerderijbeestjes, kettinkjes, armbandjes, bellenblazen, autootjes, blokken, voetbalshirts enz. daar hebben wij wat van uitgedeeld en de rest afgegeven aan de begeleiding van de kinderen. Zij weten precies welke kinderen zij hier blij mee kunnen maken en wat bij ieder kind past!

Dit is in een notendop waar wij 3 weken onze tijd mee hebben gevuld. Verven, schoonmaken, spelen, feestvieren, maar bovenal genieten!

Genieten van de kleine dingen, zoals een knuffel en een glimlach van een kind!

Lieve mensen, wij willen u nogmaals héél hartelijk bedanken! U heeft gehoor gegeven aan onze oproep; iets te willen geven in welke vorm dan ook aan de kinderen van REMER

Onze betrokkenheid met de kinderen van REMER houdt bij deze 3 weken niet op. Voor u hopelijk ook niet! Mogen wij (lees de kinderen) in de toekomst nog steeds rekenen op uw steun?

'Als je iets wilt, spant de hele wereld samen om je daarbij te helpen'

Paulo Coelho Braziliaans schrijver

Namens de kinderen van REMER en Brazilië groep 2012

Een hartelijke groet,

Siem en Ria van Bueren-Blonk

Nel van den Born

Beste Siem en Ria,

Dank je wel voor het verslag. Geweldig wat jullie met z'n allen in drie weken voor elkaar hebben gekregen! Groot respect voor alles wat jullie gedaan hebben om de kinderen van de Sitio een mooie tijd te bezorgen.
Hartelijke groet van
Nel