brazilie2012.reismee.nl

Pequeri

Er is alweer heel wat gebeurd sinds de laatste keer dat we hebben geschreven. Zaterdags na aankomst in Pequeri maakte we ons op voor de bruiloft van Jacoline en Silvinho. Netjes op tijd gingen we in onze mooie kleding naar de Sitio, waar alles vlakbij het kantoor van Robert al klaar stond voor de plechtigheid. Rode loper, de bogen versiert met bloemen, stoelen en banken voor de gasten. Maar zoals het vaak gaat hier in Brazilië begon de plechtigheid pas om 16.30 uur i.p.v. 15.00 uur. Jacoline kwam met paard en wagen, haar bruidegom volgde haar gespannen totdat zij aan haar vadersarm naast hem stond. Na de plechtigheid hebben we het bruidspaar gefeliciteerd en zijn we weer opweg naar huis gegaan. De maandag na de bruiloft zijn we op de Sitio aan de slag gegaan om alles gereed te maken voor het grote feest. Marlies, Cora en ik hebben de speeltoestellen voorzien van nieuwe kleuren. Jopie, Ria, Jolanda en Siem namen het speelveld onderhanden en dan met name de tribune, het gele vlak op het speelveld en de lijnen. Na een paar dagen hard werken knapte de boel weer helemaal op. Onze groep logeert verdeeld op de Sitio (Jopie, Cees, Ria, Siem en Jolanda) en bij Robert en Janine (Marlies, Cora, Dick en Marijke). Wij hebben een autootje gehuurd om zo van en naar de Sitio te rijden, tussen de middag er even tussen uit te gaan om te lunchen bij een kilo restaurant in het dorp of even na het douche aan het einde van de dag nog even een borrel te halen bij een cafeetje. We zijn ook met een groep uit een huisje uit eten geweest. Dat is één van de festiviteiten voor de kinderen van de Sitio. Dick heeft de cinema van Robert gerepareerd en Cees doet zoals gewoonlijk allerlei reparaties op de Sitio. Langzaam komt alles klaar voor het feest.

2 augustus kwam dan eindelijk mijn moeder aan in Rio. Samen met Jeannette Emons. Ze werden opgehaald door Robert. De reis verliep voorspoedig. Na een nachtje in een hotel in Rio vertrokken ze naar Pequeri. Een geweldige ervaring weer over de zandweg. Thuis bij Robert aangekomen werden ze warm onthalld door iedereen. En wat geniet mijn moeder weer. Allemaal bekenden komt ze tegen en ze gaat overal mee naar toe.

De voorbereidingen voor het feest 20 jarig bestaan. Bij de moeder van Janine op de koffie en daarna met alle vrouwen bloemen plukken in haar mooie tuin. De volgende dag worden er prachtige bloemstukken gemaakt ter versiering van de tafels en het podium. Iedereen werkt hard mee om de sitio er prachtig uit te laten zien. De zon laat zich zien en dat blijft zo de hele dag. Er zijn volop kraampjes met heerlijk braziliaans eten en op het sportveld wordt een tornooi volleybal gespeeld de hele dag. Siem is de speler van de dag van de hollandse groep. De hele dag doet hij mee. Er is veel muziek en optredens.

Joke en Peter Klaasse

Fijn om een eerste bericht van de Sitio te kunnen lezen.
Wij wensen jullie nog veel succes deze laatste week.
Voor Cees en Jopie, Joram vermaakt zich prima. ( Wij ook)
Groetjes voor jullie allemaal en speciaal voor onze dochter Jolanda.

Ria Tukker

Een heel leuk verhaal, en de tijdsklok van Braziel weet ik ,voor mij een ongeduldig moment , maar jullie weten dit te hanteren , ja spel en vrolijkheid daar genieten de kinderen van .nog veel plezier met elkaar maar vooral een mooi feest voor de kids " DAAR GAAT HET OM " net terug van een mooie roei ochtend energie opgedaan en nu dit mooie verhaal ik zou willen delen met jullie inzet .nog vele mooie dagen groet Ria .

Nel van den Born

Hallo allemaal,
Dank je wel voor het mailen van de mooie belevenissen. Zou best nog meer details willen weten maar die hoor ik wel als jullie weer thuis zijn, ik vind het al knap dat er tussen alle drukte door nog tijd is om achter de computer te gaan zitten. ( nog steeds die computer zonder letters op het toetsenbord?)
Nog een paar dagen en het avontuur zit er weer op, tot ziens in dit kikkerlandje waar de zon zich af en toe laat zien en de regen overvloedig om ons heen spettert.
Liefs van
Nel

Margriet

Wat een avontuur weer, heb op facebook al veel foto's gezien van t feest, wow wat een happening. Hier alles goed, je kent t wel, festivallen, bos en strand bezoeken en tussendoor nog tijd vinden om te werken! Tot gauw en nog heel veel plezier en goed werk in Rio!

m.t tukker@xs4all.nl

Ik weet dat faceboek sneller is , maar toch nieuwsgierig naar foto's van het feest , was het leuk , en voor mij , zie ik nog bekende kinderen. Nog mooie dagen met elkander met een vrolijke groet uit een zonnig en geweldig land, Ria