brazilie2012.reismee.nl

Met de straatwerkers op pad

Vrijdag ochtend verzamelen in huize Betania, daar aangekomen mentaal voorbereiden met het lezen uit de bijbel en gebed. Dan met oranje Tshirts broodjes drinken bekers de bus in en op weg gaan. Aan gekomen bij de wijk Jacarezinho en Manquihos, rijdt de bus de ruimte van de salsa school binnen. Tafel wordt gedekt stoelen klaar gezet. Marlies, Cora, Kelly en Alex blijven bij de salsaschool om kinderen op te vangen. Nando, Marijke en Dick gaan de straat op. Op straat worden kinderen aan gesproken om naar de salsaschool te gaan. De meeste kinderen hebben alweer een soort melkbekertje met daarin crack, we lopen verder de brug over dan naar beneden onder de brug aan de oever van de rivier tussen de vuilnis verblijven heel veel kinderen zowel jongens als meisjes sommigen zijn zwanger. Er wordt een praatje gemaakt, condooms uitgedeeld en verwezen naar de salsaschool. Daar weer aangekomen zijn er alweer kinderen weg maar er zitten nog altijd kinderen lekker te eten en te drinken. Als alles op is pakken we alles weer in en ruimen op. Aan gekomen op huize Bretania praten we nog na over de indrukken die er zijn op gedaan. Diep respect voor de straatwerkers van Remer die dagelijks de gang maken. Inpakken en opweg naar Pequeri.

Nel van den Born

Herkenbaar verhaal. Wilden er geen kinderen mee naar huize Betania voor een douchebeurt, schone kleding en een warme maaltijd?
Inmiddels dus in Pequeri aangekomen. Een hele belevenis om alle bekende kinderen, jongeren en leidsters weer te ontmoeten.
Ik neem aan dat jullie daar ook worden ingezet voor de werkzaamheden ter voorbereiding op het grote jubileumfeest op 4 augustus.
Succes met dat alles en veel liefs van
Nel

Henny de Haan

Wat een werk hebben jullie alweer verzet in één week tijd en gelukkig ook nog een beetje ontspanning gehad zie ik. Maak er ondanks alles een mooie tijd van, veel mensen leven met jullie mee.

Nel van den Born

Allemaal van harte gefeliciteerd met het 20-jarig jubileum van de Sitio!
Dat wordt vast een onvergetelijke dag. Fijn dat moeder Smits er bij kan zijn, wat zal ze trots zijn.
In gedachten morgen bij jullie.
Groet van
Nel