brazilie2012.reismee.nl

BBQ feest

Zondag na het grote feest gaan we weer vroeg op pad naar de boerderij. Eerst nog wat extra boodschappen halen. Om de door ons beloofde salades te kunnen maken. Snel rijden we door naar de Sitio. In de keuken daar aangekomen is er al een grote bedrijvigheid van gasten die bezig zijn met het klaarmaken van een geweldige koffie/ontbijttafel. Taarten, koekjes, broodjes, sandwiches van alles en nog wat. Heerlijk!!! Wij (Siem, Ria, Jopie, Cees, Jolanda, Marlies, Cora en Marijke) gaan snel aan de slag met het maken van de aardappel, kerry en groentensalade. Netjes voor 12.00 uur zijn we klaar. Om 13.00 uur zou de BBQ van start gaan voor de kinderen het personeel en nog een aantal gasten. Buiten is het heet, de kinderen maken nog hevig gebruik van de trampolines en wij branden onze billen en benen als we van de glijbaan roetsen. Dan gebeurt het onvermijdelijke. De eerste waterballon treft Janine, daarna de tweede Siem. Vervolgens breekt er een waterballonnengevecht aan waarbij iedereen kletsnat wordt. Heerlijk wat een plezier. Daarna gaan we eten. 's Avonds kijken we naar de prachtige film Intouchable.

De maandag wordt besteed met een bezoek aan Juiz de Fora door Robert, Siem, Jolanda, Dick, Marijke, Marlies en Cora. We lopen wat rond bekijken winkels kopen hier en daar iets tot we Robert weer treffen. We eten snel een broodje en dan nog even een bezoekje brengen aan de kraampjes op de wandelpromenade. Het is al donker als we weer richting Pequeri gaan.

Dinsdag vertrekken de loge's die bij Robert en Janine onderdak hebben genoten weer opweg naar Rio. De anderen blijven nog op de boerderij om daar de handen uit de mouwen te steken bij het opknappen van een huisje. Wij komen laat aan in Rua America terwijlCora en haar moeder genieten van de kamer in het hotel in de Flamengo wijk. Na een bezoek op woensdag aan het Christusbeeld breekt de donderdag aan de dag van het vertrek van van Robert en Cora's moeder en Jeannette haar begeleidster.